Μυκητίαση  Δέρματος Ποδιών

Σύνδρομο Αθλητικού Ποδιού

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΟΔΙΟΥ

Το “πόδι του αθλητή” είναι μια άκρως μεταδοτική, μυκητιασική και βακτηριακή δερματική λοίμωξη που προκαλείται από διάφορα είδη μυκήτων, που ονομάζονται δερματόφυτα. Η λοίμωξη είναι γνωστή ως τριχοφυτίαση, επιδέρμωση, ή λειχήν των ποδιών.’Ηπια μορφή, με απολέπιση δέρματος, κάψιμο και κνησμό και επώδυνη μορφή, με  μαλακό υγρό δέρμα, φλεγμονή και φλύκταινες. Συνήθως συνοδεύεται απο έντονη όξινη οσμή υγρασίας και μούχλας  ( κακοσμία ) . Ξεκινά συνήθως ανάμεσα και κάτω απο τα δάκτυλα, στην καμάρα και στα  πέλματα. Άν παραμεληθεί, μπορεί να εξαπλωθεί στα νύχια με δυσάρεστες, επίπονες και μακροχρόνιες διαδικασίες θεραπείας.

Θεραπεία

Σκοπός της Θεραπείας είναι η αντιμετώπιση της δερματικής μυκητίασης, η αποφυγή εξάπλωσης και η ανακούφιση των συμπτωμάτων. Ανάλογα με την μορφή και την έκταση της λοίμωξης, επιλέγουμε ανάλογο πρωτόκολλο θεραπείας με σχολαστική φροντίδα στο δέρμα, αλλά και στα νύχια. Με αυτό τον τρόπο αποτρέπουμε τυχόν μεταφορά και επιμόλυνση σε άλλα σημεία του σώματος, όπως ( νύχια ή βουβωνική χώρα ) με αποτέλεσμα την επιλογή πιο επιθετικής και χρονοβόρας θεραπείας. Απαραίτητη η συνέχιση της αγωγής κατ΄οικον με εξειδικευμένα προιόντα, για σταδιακή ανακούφιση και μείωση των συμπτωμάτων.

Επικουρική Αγωγή Αθλητικού Ποδιού

ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΔΙΑΒΗΤΙΚΟΥ  ΠΟΔΙΟΥ

Συστήνουμε και εφαρμόζουμε Όζον για αντισηψία  σε φλεγμονές του δέρματος. Το Όζον είναι φυσικό αντισηπτικό και επουλωτικό. Συμπληρώνει και ενισχύει την αποτελεσματικότητα των θεραπειών, εξαλείφει ιούς, βακτήρια, παθογόνα, ενώ μειώνει τον ερεθισμό του δέρματος.

Πελματιαία Υπερκερατωσική Δερματοφυτίαση

Πόδι  Μοκασίνι

ΠΟΔΙ ΜΟΚΑΣΙΝΗ

Εμφανίζεται συνήθως στο πέλμα και τη φτέρνα του ποδιού  και προκαλεί φολιδωτά, ξηρά λέπια, σκλήρυνση της περιοχής, συμπυκνωμένο δέρμα, χρόνια ξηρότητα που εκτείνεται μέχρι τις πλευρές των ποδιών. Άν παραμεληθεί καλύπτει όλο το πέλμα και ο ασθενής φαίνεται σαν να φορά εφαρμοστά υποδήματα, γιαυτό η μορφή αυτή, χαρακτηρίζεται και ως «πόδι μοκασίνι». Συνήθως εάν επιδεινωθεί, μπορεί να καταλήξει σε πλήρη εξέλκωση του πέλματος και δευτερογενώς σε βακτηριακή λοίμωξη (ερυσίπελας).

Θεραπεία

Η θεραπεία  Συνδρόμου του αθλητή, «πόδι μοκασίνι», εξαρτάται από τον τύπο, την έκταση και τη σοβαρότητα της μυκητιασικής λοίμωξης. Είναι δύσκολη, επειδή το δέρμα των πελμάτων είναι 2-3 φορές παχύτερο του υπολοίπου δέρματος. Στην περίπτωση αυτή, παρεμβαίνουμε με ειδικά σκευάσματα και μηχανικό καθαρισμό, (ανώδυνα και αναίμακτα) για την αφαίρεση της (επιδέρμωσης) υπερκεράτωσης, αποφορτίζοντας τα προβληματικά σημεία, επανακτώντας την φυσιολογική μορφή του δέρματος. Η διαδικασία αυτή, είναι αναπόσπαστο μέρος της σωστής αντιμετώπισης, γιατί η υπερκεράτωση, αυξάνει ακόμη περισσότερο το πάχος του δέρματος. Επιπλέον, εμποδίζει την εισχώρηση των τοπικών αντιμυκητιασικών στις στιβάδες του δέρματος, μειώνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα της θεραπείας. Απαραίτητη η συνέχιση της αγωγής κατ΄οικον με εξειδικευμένα προιόντα, για καλύτερη επούλωση, ανάπλαση  και ενυδάτωση του δέρματος.

Προσοχή

1 . Πριν οποιαδήποτε επιλογή μυκητησιακής θεραπείας, νυχιών ή δέρματος πρέπει να προηγείται λήψη δείγματος ( ξύσμα του προσβεβλημένου σημείου ) για εργαστηριακό έλεγχο και καλλιέργεια. Σκοπός να αποκλειστούν άλλες παθήσεις που μοιάζουν με την μυκητίαση και έχουν παρόμοια κλινική εικόνα, όπως ψωρίαση, δερματίτιδα, ή έκζεμα και αποφυγή άσκοπης λήψης αντιμυκητιασικών φαρμάκων. Όταν η διάγνωση γίνει και προσδιοριστούν τα αίτια, μπορεί να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο πλάνο θεραπείας.

2. Σε περίπτωση μυκητίασης του δέρματος και των νυχιών, η απολύμανση των παπουτσιών είναι αναπόσπαστο μέρος της θεραπείας. Εάν τα παπούτσια δεν απολυμανθούν παράλληλα με την θεραπεία, κάθε προσπάθεια οποιασδήποτε θεραπείας είναι άσκοπη.

ΠΙΕΣΤΕ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ VIDEO  ΣΤΟ