Δυσμορφίες Δακτύλων-Νυχιών-Πελμάτων

Κότσι-Σφυροδακτυλία-Γαμψοδακτυλία

ΔΥΣΜΟΡΦΙΕΣ ΠΟΔΙΩΝ

Συγγενείς και επίκτητες παραμορφώσεις

Το Κότσι, η Σφυροδακτυλία και η Γαμψοδακτυλία, είναι οι πιο συνήθεις οστεικές παραμορφώσεις των δακτύλων που προέρχονται από κληρονομικές ή επίκτητες παθήσεις (διαβήτης, ρευματοειδής αρθρίτιδα) ή εξωγενείς παράγοντες (πίεση των παπουτσιών). Αποτέλεσμα η δημιουργία υπερκεράτωσης και κάλων στην άκρη των δακτύλων, στην ραχιαία επιφάνεια, ή κάτω απο τα μετατάρσια, με κυριότερα συμπτώματα τον πόνο. Συχνά δε έχουμε και παραμόρφωση των νυχιών, εξ΄αιτίας της παραμόρφωσης των οστών και της αλλαγής των ασκούμενων πιέσεων στις άκρες των δακτύλων.  Η πρώιμη παρέμβαση είναι συχνά το κλειδί για την πρόληψη των επιπλοκών και την επιτυχή αποκατάσταση.

Θεραπεία

Ακολουθούμε συντηρητική θεραπεία που περιλαμβάνει την συνολική φροντίδα των ποδιών, με έμφαση στην ανώδυνη και αναίμακτη απομάκρυνση των υπερκερατώσεων και των κάλων που δημιουργούνται απο τις επιπλοκές των δυσμορφιών ή της πτώσης μεταταρσίων για άμεση ανακούφιση. Στο πλάνο θεραπείας περιλαμβάνεται και η φροντίδα των νυχιών με αποκατάσταση τυχόν παραμορφώσεων.

Επίσης ανάλογα με την αξιολόγηση των επιπλοκών της πάθησης,  συνιστούμε:

1. Εκπαίδευση  σε εφαρμογή ασκήσεων ενδυνάμωσης των μυών της περιοχής.

2.  Παραφινόλουτρα για φλεγμονώδεις καταστάσεις.

3. Την χρήση ειδικών ορθοτικών βοηθημάτων (επικαλυπτικά δακτύλων ή πάτων) που αποφορτίζουν απο τις ασκούμενες πιέσεις στην ραχαία επιφάνεια των δακτύλων ή στην περιοχή των μεταταρσίων, λειτουργώντας ανακουφιστικά, αναστέλλοντας τον πόνο και την δημιουργία υπερκερατώσεων.

ΠΙΕΣΤΕ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ VIDEO  ΣΤΟ

Ονυχογρύπωση

Θεραπεία Δύσμορφων Νυχιών

Η ονυχογρύπωση είναι μια διαταραχή κατά την οποία τα νύχια κυρίως των μεγάλων δακτύλων των ποδιών, καθίστανται υπερτροφικά, παχιά, σκληρά, φαιοκίτρινα, με μεγάλη  αύξηση του μήκους, ελικοειδές σχήμα και βλαισότητα. H πάθηση αυτή μπορεί να είναι κληρονομική ή επίκτητη.

Αιτίες αυτής της δυσμορφίας των νυχιών είναι προβλήματα και τραυματισμοί της μήτρας ή της κοίτης, περιφερειακή αγγειακή νόσος, ελλιπής φροντίδα , οι μύκητες που συχνά συνυπάρχουν, ακόμη και διατροφικές διαταραχές. Η πάθηση αυτή είναι αρκετά συχνή, ιδίως σε  άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Πολλές φορές η δυσμορφία αυτή, προκαλεί πόνο κατά την βάδιση  λόγω της υπερτροφίας και των ασκούμενων πιέσεων, τραυματισμούς και μολύνσεις.

ΟΝΥΧΟΓΡΥΠΩΣΗ

Ιατρική Θεραπεία

Στην περίπτωση της ονυχογρύπωσης δεν υπάρχει συγκεκριμένη θεραπεία που να εγγυάται την ανάπτυξη υγιούς νυχιού. Συνήθως το νύχι αφαιρείται με χειρουργική επέμβαση 2 – 3 φορές, με την ελπίδα έκφυσης νέου υγιούς νυχιού. Σε αντίθετη περίπτωση καταστρέφεται η μήτρα με καυτηριασμό, ώστε να αποτραπεί η επανέκφυση ενός νέου κατεστραμμένου νυχιού.

Συντηρητική Θεραπεία Ποδολόγου

Σε περιστατικά δύσμορφων  νυχιών ακολουθούμε συντηρητική θεραπεία , χρησιμοποιώντας κατάλληλο Ποδιατρικό εξοπλισμό.

ΟΝΥΧΟΓΡΥΠΩΣΗ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η θεραπεία που εφαρμόζουμε στοχεύει στην μείωση της υπερκεράτωσης ( ογκομείωση ) και αποκατάσταση της σχέσης μεγέθους νυχιού και κοίτης. Απομακρύνουμε την συσσωρευμένη κεράτινη μάζα και αποκαθιστούμε την δυσμορφία σε εφικτό βαθμό, με Ποδιατρικό τροχό, ειδικές φρέζες και τεχνική ψεκασμού   αντισηπτικού διαλύματος, για απόλυτη προστασία , ενώ ταυτόχρονα παρέχεται ευχάριστο δρόσισμα. Η θεραπεία έχει σαν αποτέλεσμα την άμεση ανακούφιση από την ενόχληση, λόγω της μείωσης των ασκούμενων πιέσεων και αποκατάσταση της λειτουργικότητας των δακτύλων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επαναλαμβανόμενη  συντηρητική θεραπεία εκτός απο την άμεση ανακούφιση, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη νέου υγιούς νυχιού.

Επιπλοκές της Ονυχογρύπωσης

Η πιο συχνή επιπλοκή αυτής της πάθησης , εκτός απο την δυσκολία στη βάδιση, είναι οι συνεχείς μικροτραυματισμοί της κοίτης απο τις πιέσεις των παπουτσιών,  με επακόλουθο την δημιουργία φλεγμονής και εστίων μόλυνσης απο μύκητες. Τα περιστατικά αυτά αντιμετωπίζονται με επαναλαμβανόμενους καθαρισμούς των νυχιών και αντιμυκητιασική αγωγή.

Μετά την θεραπεία υπάρχει δυνατότητα αισθητικής και θεραπευτικής αποκατάστασης (προσθετική νυχιού).

ΠΙΕΣΤΕ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ VIDEO  ΣΤΟ

Πτώση Μεταταρσίου – Μεταταρσαλγία

Επιπλοκή της πτώσης Μεταταρσίων

ΠΤΩΣΗ ΜΕΤΑΤΑΡΣΙΩΝ

Η πτώση των μεταταρσίων είναι μια δομική αλλαγή στο πρόσθιο τμήμα των ποδιών, όπου κάποιο ή κάποια απο τα  πέντε οστά των μεταταρσίων, είναι εκτός της ίδιας αξονικής γραμμής, όταν τα πόδια πατούν στο έδαφος. Η πάθηση αυτή μπορεί να είναι αποτέλεσμα πολλών αιτιών, όπως αρθροπάθειες, χαλάρωση  των συνδέσμων  των οστών ή της ρίκνωσης των τενόντων της περιοχής των μεταταρσίων. Επίσης συνδέεται με την μετατόπιση του κέντρου βάρους στο πέλμα, τον εκφυλισμό του λιπώδους ιστού που προστατεύει τα μετατάρσια, με αποτέλεσμα την αύξηση των πιέσεων και δημιουργία  σκληρύνσεων  ή υπερκερατώσεων κάτω από τις κεφαλές των μεταταρσίων.

Μεταταρσαλγία

Η Μεταταρσαλγία είναι  ο εντοπισμένος πόνος στο εμπρόσθιο τμήμα του πέλματος και ιδιαίτερα στην περιοχή των μεταταρσίων, που είναι αποτέλεσμα της πτώσης των μεταταρσίων ή άλλων παθολογικών καταστάσεων με διαφορετική αιτιολογία. Η μεταταρσαλγία δεν θεωρείται νόσος αλλά σύμπτωμα.

Θεραπεία

Ακολουθούμε συντηρητική θεραπεία που περιλαμβάνει την συνολική φροντίδα των ποδιών, με έμφαση στην ανώδυνη και αναίμακτη απομάκρυνση των υπερκερατώσεων και των κάλων που δημιουργούνται απο τις επιπλοκές των δυσμορφιών ή της πτώσης μεταταρσίων για άμεση ανακούφιση. Στο πλάνο θεραπείας περιλαμβάνεται και η φροντίδα των νυχιών με αποκατάσταση τυχών παραμορφώσεων.

Επίσης ανάλογα με την αξιολόγηση των επιπλοκών της πάθησης,  συνιστούμε:

1. Εκπαίδευση  σε εφαρμογή ασκήσεων ενδυνάμωσης των μυών της περιοχής.

2. Παραφινόλουτρα για φλεγμονώδεις καταστάσεις.

3. Την χρήση ειδικών ορθοτικών βοηθημάτων ή πάτων που αποφορτίζουν την περιοχή των μεταταρσίων, λειτουργούν ανακουφιστικά, αναστέλλοντας τον πόνο και την δημιουργία υπερκερατώσεων.

ΠΙΕΣΤΕ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO ΣΤΟ

Ορθοποδία

Ορθοτική και Αντιπιεστική Προστασία

Πολλά προβλήματα στα πόδια, ( ισχία, γόνατα,  δάκτυλα και πέλματα ) οφείλονται σε ανατομικές δυσαναλογίες και σε λανθασμένη στήριξη του σώματος. Τα ορθοτικά βοηθήματα μπορούν να προσφέρουν μια συντηρητική, διορθωτική – θεραπευτική και ανακουφιστική αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων. Μπορούν να αποτρέψουν τον τραυματισμό ή την καταπόνηση των ποδιών και να σταματήσουν την εξέλιξη ορισμένων δυσάρεστων επιπλοκών. Επίσης  δίνουν την αίσθηση  ευχάριστης βάδισης.

Διαθέτουμε σειρά εξειδικευμένων ορθοτικών βοηθημάτων από πολυμερή γέλη που εκκρίνουν παραφινέλαιο. Προσφέρουν μεγάλη άνεση στο περπάτημα και άμεση ανακούφιση από τον πόνο, μειώνοντας την τριβή, την πίεση και τους κραδασμούς. Ιδανικά γιά άκανθα φτέρνας, πτώση μεταταρσίου, κότσι, δυσμορφίες δακτύλων, επώδυνων κάλων και τυλωμάτων. Πλένονται με νερό και απαλό καθαριστικό και προσφέρονται για μακροχρόνια χρήση.

ΟΡΘΟΠΟΔΙΑ

Πλεονεκτήματα Αντιπιεστικής Προστασίας

Ανατομικοί Πάτοι

Ανατομικοί πάτοι πολυμερούς γέλης για πονεμένα και κουρασμένα πόδια. Προσφέρουν ανακούφιση από την πίεση στο πρόσθιο τμήμα του ποδιού, στο μετατάρσιο και στην πτέρνα. Υποστηρίζουν την ποδική καμάρα, αυξάνουν την ισορροπία και αποσυμπιέζουν τα άβολα ή επώδυνα σημεία. Προσαρμόζονται ανατομικά σε κάθε δυσμορφία των ποδιών. Είναι συνήθως αποτελεσματικοί για τους διαβητικούς, τα αρθριτικά και τα παραμορφωμένα πόδια. Διαθέτουν επιπλέον μαλακούς κύκλους διπλής πυκνότητας από πολυμερή γέλη , ώστε να παρέχουν επιπρόσθετη απορρόφηση κραδασμών στις ευαίσθητες περιοχές, καθώς και πολλαπλά ανοίγματα εξαερισμού, που ενισχύουν την κυκλοφορία του αέρα. Πλένoνται με νερό και απαλό καθαριστικό.

Ιδανική λύση για επίπονη εργασία / ορθοστασία και στρατιώτες …….

ΠΙΕΣΤΕ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO ΣΤΟ